Existují zkratky a termíny, které jsou známy prakticky jen těm, kteří pracují v oboru, nebo se o něj alespoň zajímají. Ostatní pak přemýšlí, co tento shluk písmen vlastně znamená a co se pod ním skrývá, pokud na něj náhodou narazí.

Zde jsou typickým příkladem lékaři. Asi každý z nás někdy ze zvědavosti četl zprávu, kterou lékař vystavil, aby následně zjistil, že rozumí sotva polovině z toho, co je tam napsáno. Ovšem toto se neomezuje pouze na lékařskou praxi. Podobné věci najdeme napříč všemi obory.

seo1

A tak se například začínající obchodníci ptají, co je to SEO. Je to termín, který kdysi někde zaslechli, a který by se měl k obchodování vztahovat, avšak co se pod tím skrývá, si naprostá většina z nich neumí představit.

A není divu, koneckonců se jedná o anglickou zkratku. Vychází totiž ze slov „Search Engine Optimalization“, tedy česky přeloženo Optimalizace pro (internetové) vyhledávače. Je však fakt, že ani název sám nám toho příliš neprozradí. Co se konkrétně bude optimalizovat? A jakým způsobem? A jak to naší firmě pomůže?

seo2

Odpověď je poněkud složitější. V zásadě se jedná o úpravu a podporu webových stránek firmy tak, aby byla při vyhledání určitého slova v jakémkoliv internetovém vyhledávači ve výsledcích na jednom z předních míst. Proč je to důležité?

Jednoduše řečeno, když bude na jednom z prvních míst, pak je mnohem větší pravděpodobnost, že na tento odkaz člověk, který dané slovo či frázi vyhledává, klikne. A čím více lidí ji navštíví, tím větší bude mít firma zisk.

Musíme si totiž uvědomit, že každý z těchto lidí je potenciální zákazník. Platí to zvláště v případě, že daná firma má nejen klasickou kamennou prodejnu, ale provozuje také e-shop, což je dnes případ naprosté většiny podniků.

Jak je tedy vidět, jedná se o poměrně účinnou metodu, která je také velmi často využívána. A není divu, koneckonců zachránila nejednu firmu před krachem. A věřím, že ještě mnoha pomůže.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup